وزارت دفاع روسیه از رهگیری ۲ بمب‌افکن آمریکایی توسط جنگنده های روسی خبر داد.

رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکایی توسط جنگنده‌های روسی

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد، دو بمب افکن آمریکایی "بی-۵۲" در حالی که تلاش می کردند تا از سمت دریا "بارنتز" به مرز روسیه نزدیک شوند، توسط دو جنگنده "میگ-۲۹" و "میگ-۳۱ "روسی رهگیری و مجبور به تغییر مسیر شدند.

در این بیانیه آمده است: سامانه کنترل حریم هوایی روسیه بر فراز دریا "بارنتز"، گروهی از اهداف هوایی که در حال نزدیک شدن به خاک روسیه بودند را شناسایی کرد.

روسیه برای رهگیری این هدف و دفاع از حریم هوایی کشورش، از دو جنگنده "میگ-۲۹" و "میگ-۳۱" استفاده کرد.

خدمه این دو جنگنده گزارش دادند، در مرز حریم هوایی روسیه دو بمب افکن استراتژیک آمریکایی "بی-۵۲" مشاهده شده که با نزدیک شدن آن ها تغیر مسیر داده و از مرز این کشور دور شد.

جنگنده های این کشور پس از انجام ماموریت خود به پایگاه هوایی بازگشتند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد این عملیات و استفاده از این دو جنگنده کاملا مطابق با قوانین بین المللی بوده و تنها برای جلوگیری از نقض امنیت هوایی روسیه بوده است.

 پیشتر نیز در در ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (پنجم فروردین ۱۴۰۳) وزارت دفاع روسیه یک بمب افکن آمریکایی را بر فراز دریای بارنتز در نزدیکی مرز دولتی فدراسیون روسیه مشاهده کرد.

گفتنی است با گذشت نزدیک به دوسال و نیم از جنگ اوکراین، حوادث متعددی بین هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه رخ داده است.

هواپیماهای آمریکایی بارها توسط هواپیماهای جنگنده روسی رهگیری و مجبور به ترک منطقه شده اند .

این حوادث نگرانی‌هایی را در مورد احتمال اشتباه محاسباتی یا تصادفی که می‌تواند به درگیری بزرگ‌تر بین روسیه و ایالات متحده تبدیل شود، افزایش داده است

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.